weer in Turkije - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Harold Slagter - WaarBenJij.nu weer in Turkije - Reisverslag uit Ankara, Turkije van Harold Slagter - WaarBenJij.nu

weer in Turkije

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Harold

24 Oktober 2010 | Turkije, Ankara

In Simi hebben we een scooter gehuurd en hebben het eiland rond gereden. Leuk eiland met prachtige baaien. We zijn ook een paar dagen langer op Simi gebleven,omdat het er moeilijk weggaan was. En we hebben de tijd toch? We verheugen ons er erg op om Bram en Bea weer te zien, zij weten nog niet dat we met de zeilboot komen, en Ali. De zeilen worden weer gehezen en we maken een tocht naar Turkije. We overnachten in een baai en komen de volgende middag in de Capi Creek aan. We horen ze al roepen: daar komt de Sam aan. Onze vriend Sjerrif zei dat het niet kon omdat wij in Griekenland waren. We werden weer hartelijk ontvangen met een turks kopje thee. De volgende dag de marifoon op kanaal 77 gezet om te horen waar Bram en Bea lagen met hun flotilje. Ze gingen naar Sarsala, een baai naast de Kapi Creek, dus toen we begrepen dat ze er lagen zijn wij er ook heen gevaren. Gisteren had Harold, Bram nog aan de telefoon en zei dat we weer in Ned. waren en het goed koud was, dit was dan wel waar.
Vlak voor we de baai kwamen binnen varen riepen we door de marifoon:"Noordezon,Noordezon,hier de Sam,hebben jullie nog een plekje vrij aan de kade? We zullen maar niet herhalen wat Bram allemaal zei, maar dit hadden ze niet verwacht. We hadden er ook niet te veel op de site over geschreven en we hopen dat ze er niet opkeken. Wat was het leuk om elkaar weer te zien,en de komende weken zullen we elkaar wel tegen komen, want ze hebben een leuk proramma gemaakt voor hun gasten en in de bruiloftsweek. Er stond een kampvuur op het programma,gelukkig was het droog geworden, het had de hele dag geregend. 2 dagen voor de bruiloft sloeg het weer om en we hadden regen,regen,regen en nog eens regen. Nou is regen niet zo erg,er zitten ook veel voordelen aan regen, alles komt er hier weer wat groener uit de zien, de mensen op de eilanden hebben de putten weer vol voor het drink water en Sil word nog eens geschminkt. Maar als je in Turkije gaat trouwen aen al je familie en vrienden komen over,die ook al veel regen in Nederland hebben gehad, dan hoop je toch op een beetje zon. B en B hebben hun ja woord onder een paraplu meten geven. Maar om 4 uur klaarde het op en kon het ijsbootje en de boot met de banaan er achter toch nog komen. Snel de zwempakken aan en op de banaan. Gaan met die banaan!!! Al met al was het een heel leuk feest en een bruiloft om nooit te vergeten.

Bram en Bea, heb het goed en hou het goed!!!

We zijn nog een dagje met Ali en familie weg geweest en hebben nog een keer een dagje samen opgevaren.Ik heb nog samen met Kesban,vrouw van Ali, olijven geplukt. Een middag in een baai liggen is natuurlijk leuk,maar als er een mooie olijfboom staat vol met rijpe olijven dan laat je deze niet hangen. Iedere olijf slaan ze met een steen open dan een paar maanden in de olie.

In Gocek kwamen we George in Krista nog tegen, we kennen elkaar nog van vorig jaar, en hebben een heel gezellige avond in Wall Bay gehad. De 2 weken in Turkije vlogen om en moeten de boot weer klaar maken voor vertrek naar Nederland. Sam komt in Marmeris op de wal te staan en we vliegen 26 okt.weer terug naar Nederland.
We nemen helaas afscheid nemen van het leven aan boord, wat totaal anders is dan het leven aan land. Natuurlijk is het heel leuk om iedereen weer te zien,maar het zal wel weer wennen zijn een een geregeld leventje. Harold is van plan om met de boot te gaan chanteren(website is al n de maak) dus hij hoeft nog niet helemaal afscheid te nemen. Hoewel het varen en leven aan boord zo met zijn drieen het meest bijzondere was. We hebben genoten van elkaar van iedereen die we hebben ontmoet,van vrienden en familie die we aan boord hebben gehad, van de wind, het zeilen en voor al de zon!!!!

Met een lach en een traan,

bemanning Sam

• 24 Oktober 2010 - 07:35

Sil:

mama zegt tegen mij:"Kijk Sil het is volle maan".
    mama moest lachen,want ik zei:"Heeft de maan dan alle sterretjes op gegeten"?

• 24 Oktober 2010 - 13:43

Erna :

Hoi lieve schatten,
    Heel begrijpelijk als je dit allemaal leest dat het moeilijk is om achter te laten, maarrr.... ook hier zijn lieve families en vrienden met een hoop gezelligheid en warmte, die allemaal staan te popelen om jullie weer in de armen te sluiten! De afgelopen jaren en beleving kan niemand je meer afnemen, wat een heerlijkheid om zo te leven, en wat een prachtige herinneringen!
    Een behouden vlucht naar Nederland! Dikke kus Erna

• 24 Oktober 2010 - 17:25

Jolanda:

hallo wereldreizigers. jeetje alweer bijna naar nederland. kan me er iets bij voorstellen dat dat dubbele gevoelens geeft. ach bij jullie weet je nooit wat de toekomst nog brengt.wens jullie en goede reis terug en succes met aklematiseren.
    ik hoop tot ziens. groeten jolanda

• 24 Oktober 2010 - 20:33

Lies:

hoi lieve mensen,schiet n beetje vol met het lezen van de laatste regels van jullie verslag...t zal ook niet meevallen.terug naar koud nederland!MAAR...de boot blijft,
    harold blijft,
    familie
    en vrienden
    hebben gewacht..
    de auto niet helaas,
    herdenberger staat dr nog..
    de borrels smaken nog net zo
    de sigaartjes ook,
    ennn...
    top kwaliteit kappers hiero!!;)
    dus de eerste paar dagen is dr nix aan de hand..!!!!;)
    dr zijn vast nog véél meer redenen om t hier in hardenberg en omstreken weer aangenaam te hebben!!!!

veel liefs van mij
    sterkte met de traan
    en geniet van de lach!!!
    tot gauw!
    x

• 25 Oktober 2010 - 15:40

Joke:

Lieve schatten,
    We hebben jullie regelmatig gevolgd en hebben genoten van jullie mooie verhalen en prachtige foto's. Maar voor jullie was het allemaal echt en een belevenis om nooit te vergeten!! Zo veel liefde en warmte van alle mensen die jullie hebben leren kennen, vriendschappen voor het leven!!
    Heel veel sterkte met het achter laten van dit alles en hopelijk tot heel gauw, want ook wij hebben jullie in onze harten gesloten en dan is er zo maar weer een jaar voorbij!!
    Dikke kus en heel veel lief, Joke

• 25 Oktober 2010 - 17:36

Alice:

Lieve Harrie, Tassie en Sillie,

Na alle mooie dingen die de mensen voor mij hebben geschreven heb ik daar niet veel aan toe te voegen. ook wij kijken er naar uit om jullie weer te zien en gezellig bij elkaar te zijn. Dit avontuur is voor nu even voorbij maar jullie kennende denk ik niet dat jullie tot het pensioen niks spannends meer gaan ondernemen. Ik wens jullie een hele goede reis en natuurlijk tot heel gauw!!xxxxxxxxxxxxxx

• 27 Oktober 2010 - 12:43

Sander:

Hallo reizigers, het wordt nu ook tijd dat jullie weer met de beide benen op planeet aarde landen.,regen, kou, werken, stress...kortom alles wat jullie het laatste jaar gemist hebben!... en oh ja natas, ik neem aan dat harold met zijn boot gaat charteren en niet zoals jij schrijft chanteren, kun je beter niet opschrijven als dat het voornemen is... welkom thuis.!