Sil zijn feestje - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Harold Slagter - WaarBenJij.nu Sil zijn feestje - Reisverslag uit Nidri, Griekenland van Harold Slagter - WaarBenJij.nu

Sil zijn feestje

Door: Natascha

Blijf op de hoogte en volg Harold

27 Augustus 2010 | Griekenland, Nidri

Voor Sil zijn de afgelopen weken weer een groot feest geweest. Hij heeft alweer veel vriendinnetjes versleten en er werd ook huilend afscheid genomen. Telefoonnummers werden uitgewisseld en we hielden kontakt voor het geval we bij elkaar in de buurt lagen. De ouders hadden het ook gezellig met elkaar en er werd wat af gebarbequed,gedronken,uiteten gegaan en natuurlijk een paar kilo-tjes er gratis weer aan. Nou ja, gratis. Sil heeft frans, spaans, grieks en natuurlijk nederlands gesproken.

We hebben met 10 Ned. boten een barbeque georganiseerd inc. kampvuur en gitaar.Vriendinnetje Pearl weer een aantal dagen mee opgevaren. Zij zat met haar ouders op de boot van opa en oma en deze boot heet Woezel. We zagen ze voor het eerst binnenvaren en ik zag meteen iets herkenbaars, want onze bm-er, die wij vroeger thuis hadden, heette ook Woezel.
Sil heeft voor het eerst achter de dincky aan gevaren op de bodyboard en het kan hem niet hard genoeg. Zijn spaanse zusje,qua uiterlijk en gewicht en lengte lijken ze een tweeling,vond het ook erg leuk.

Verder niet veel nieuws, behalve dat het weer nog steeds heerlijk is, het water koel en de wijn en bier koud.

proost!!!!!!

bemanning Sam

  • 27 Augustus 2010 - 09:14

    Stefanie:

    Lieve Natas en Har,
    Jullie hebben ECHT ECHT geen idee in wat voor zwaar weer wij (Nederlanders) op dit moment zitten.....
    Ik heb al dagen de zon niet gezien en twijfel ook echt of deze er dit jaar nog doorkomt.....
    En dan opeens is er een lichtpuntje, een berichtje die mijn hele dag weer opfleurt! Mijn Kanjer Sil die het helemaal naar zijn zin heeft in het zonovergoten Griekenland! Ouders die zich helemaal tonnetje rond eten om vervolgens weer weken aan de yoghurt met fruit en musli moeten. Geweldig toch, jullie enthousiasme en vrolijke berichten brengen warmte in ons hartje....(oke nu sla ik een beetje door).
    Maar lieve 3, wat ontzettend tof dat jullie zo genieten met al die leuke mensen en kinderen in de buurt, blijf vooral genieten, vergeet ons, want als jullie eenmaal in Nederland zijn moeten jullie ons gezanik en gezeur weer aanhoren!
    Top 3, hele hele dikke kus en mocht je er echt mee zitten; wij redden ons best hoor!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Augustus 2010 - 12:31

    Jan Boer:

    Lieve Natascha, Harold en Sil,

    Nog even een reaktie op jullie laatste reisverslag voor wij morgenvroeg naar Zuid-Frankrijk vertrekken. Mama is de laatste dingen aan het inpakken en tussen de buien door in de caravan pakken. Het lijkt wel of er bij haar minder inpakstress aan te pas komt. het heeft niets te maken of ik mij er wel of niet met het inpakken bemoei. de bestemming, Argeles,stellen we samen vast en de route bepaal ik weer. Mede door deze taakverdeling vertrekken wij morgenvroeg redelijk ontspannen. Met in- en uitpakken hebben jullie nauwelijks van doen. Daar spelen genoeg andere stressfactoren een rol. Al hoewel de foto's dit keer alleen vertellen hoe ontspannnen en vrolijk het onder de Griekse zon toegaat. Jullie reisverslagen doen mij aan 2 filmen uit de jaren '60 denken.1 "The bleu Lagoon" en 2. La dolce Vita". Het is leuk te lezen hoe Sil zich gedraagt en omgaat met de steeds wisselende havens en baien.

    Trouwens, dit doet mij een beetje denken aan jouw vroege interesse of er al of niet een toilet in een schip aanwezig was. En als ik dit wilde na vragen aan de betreffende eigenaar,werd mij dit door jou niet op prijs gesteld. en deed ik zelfs "stom". Ik neem aan, dat je ondertussen dit niet meer hoeft te vragen. Volgens mij hebben jullie er zelfs 2 toiletten aan boord. Wat een versschil met "Woezel". Daar deden we het op een emmer en spoelwater uit het Snekermer.
    Dat je een "Woezel" hebt gezien is een grote toevalstreffer. Zelf ben ik die naam niet tegengekomen, zelfs niet in Friesland.

    Zo jongelui, tot zover mijn reactie. Stefanie komt net binnen om mijn haar te knippen.

    Groeten van Myrna, Stefanie,Hugo en mij.

  • 29 Augustus 2010 - 17:30

    Tjits:

    heerlijk lieve schatten dat jullie nog zo genieten. hier is het k.t weer. de verwarming de hele dag aan gehad. morgen weer serieus aan het werk. toch stiekum wel weer een beetje zin in na 7 weken. ik mis jullie wel hoor, zeker als we een verjaardag hebben zoals gister die van hannah. maar ja, het is zo maar weer oktober. dikke kus en geniet nog veel!!!! tjits

  • 12 September 2010 - 15:57

    Ger:

    Hallo sailers,

    Ik zie dat jullie het nog steeds erg leuk hebben. Wij zijn alweer een tijdje terug in het koude nederlandse weer. We missen de Griekse sferen erg, zo erg dat we maar weer een reisje hebben geboekt. 23 oktober gaan we voor een weekje naar Santorini. Wie weet komen we elkaar weer toevallig tegen. Groeten en veel plezier nog
    Mieke en Ger

  • 21 September 2010 - 10:52

    Bram En Bea:

    Hoi Harold, Natascha en Sil,

    Hoe gaat het bij jullie?? Al een poosje geen nieuw verhaal gezien! We missen jullie nog steeds hier in het Turkse. En niet alleen wij, er wordt ook in de baaien en in Gocek nog regelmatig naar jullie gevraagd.
    Verder hier alles zijn gangetje. Druk met de voorbereidingen van ons huwelijk en ook nog druk met de flottieljes. Prachtig weer, nog steeds alle dagen zon en rond de 35 graden. Wij willen graag jullie e-mail adres of gewoon adres zodat wij jullie een kaart kunnen sturen.

    Heel veel liefs,
    Bram en Bea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Nidri

Droomreis met onze zeilboot SAM

Recente Reisverslagen:

20 Mei 2011

Dodecanesos

10 Mei 2011

Turkije- Griekenland

30 April 2011

Onderweg

04 Februari 2011

Website nu online

18 Januari 2011

SITE
Harold

Neem nu een kijkje op onze nieuwe website. Zeilen in Turkije, ga naar www.samengenieten.com..

Actief sinds 10 Maart 2009
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 150883

Voorgaande reizen:

26 April 2009 - 30 November -0001

Droomreis met onze zeilboot SAM

Landen bezocht: