Griekenland - Reisverslag uit Póros, Griekenland van Harold Slagter - WaarBenJij.nu Griekenland - Reisverslag uit Póros, Griekenland van Harold Slagter - WaarBenJij.nu

Griekenland

Door: Harold

Blijf op de hoogte en volg Harold

22 Juni 2010 | Griekenland, Póros

Griekenland, Poros, 22-06-2010

Het heeft even geduurd maar daar zijn we dan weer. Nu vanuit Poros, Griekenland. De eerste week juni hebben we gedag gezegd tegen het Göcek gebied, wat ons erg beviel. Afscheid genomen van de mensen welke we daar hebben leren kennen, waaronder Ali en Bram en Bea waar we dagelijks wel even contact mee hadden, en zijn naar Marmaris gevaren. Daar hebben we Liesbeth met haar vriendinnen getroffen en hebben heerlijk een dagje met ze gezeild. Vorig jaar wist Liesbeth ons te verrassen en nu konden we haar verrassen. Sil liep naar haar toe nadat we Liesbeth op het strand hadden zien liggen, met een bloemetje in zijn hand welke hij verlegen aan haar gaf. Als Sil er is zijn papa en mama er natuurlijk ook en hebben gezellig met z’n allen wat gegeten en gedronken. Daarna nog een aantal dagen in de marina gebleven voor enkele reparaties en vervolgens vertrokken naar Rodhos. We konden een plekje in de oude stadshaven krijgen na een telefoontje voor een reservering. De volgende dag bleek dat dit 80 euro moest kosten!!! Het is uiteindelijk 20 euro geworden nadat de man zijn trots en het gevoel dat het een fooi was aan de kant zette. Al schuimbekkend bedreigde hij mij en we waren weer in het ozo welkome Rodhos, Griekenland. We weten nu zeker, hier komen we nooit meer!!!. Onze vriend Jan was weer van de partij om gezamenlijk de cycladen over te steken. De eerste dagen niet alleen redelijk veel wind gehad maar precies vanuit de verkeerde hoek en nét even te hoge golven voor onze zeebonk Sil. Drie keer is hij zeeziek geweest en om deze reden hebben we koersen moeten verleggen en planningen bij moeten stellen. Achteraf gezien heeft hij het nog heel goed gedaan als je weet wat voor klappen Sam om zijn neus heeft gekregen de eerste dagen. Daarna een relatief windstil gebied en hebben we veel moeten motoren. Niet te vergelijken met de trip vanuit Griekenland vorig jaar naar Turkije, toen veel wind uit de perfecte richting. De eilanden zijn veelal kaal, door de harde wind en droogte. Voor Natas as het de eerste keer dat ze deze eilanden zag en ook haar deed het denken aan Kroatië. Vanuit Astipilaia zijn we ’s nachts gaan varen om 03.00 uur en hebben een prachtige zonsopkomst gehad en heel wat mijlen af kunnen leggen. Het blijft mooi om zo vroeg te vrtrekken.Uiteindelijk aangekomen in Aigina en daar hebben we Anton en Norma en onze vrienden Erno en Anneke ontmoet. Anton en Norma zijn inmiddels vertrokken en Anton heeft nog voor de nodige commotie gezorgd om een irritante local te lijf te gaan met een stuk surf mast. Dagelijks wurmt deze man zich tussen de boten zonder stootwillen aan zijn schip en drukt gewoon door met dertig ton staal. Uiteindelijk is het geheel met een sisser afgelopen na gedreigd te hebben om met 5 mannen een aanklacht tegen hem in te dienen. We hebben een uurtje op het politiebureau doorgebracht en toen was alles rond. Met succes want de volgende avond lag het schip aan de kade waar de ferries aankomen en vertrekken. Afscheid genomen van Jan en nu een planning maken welke kant we om gaan naar de Ionische zee. In Aigina de tweede wedstrijd gezien van het Ned elftal in Oranje outfit en we kijken uit naar de volgende match aanstaande donderdag. Vandaag gaan we stukje naar boven naar de vaste wal van de Peleponees. Dit gebied hebben we nog niet eerder ontdekt en zijn erg benieuwd naar de overige eilanden en mogelijkheden hier.

Voor zeilen met Ali kijk op: www.edenyachts.com
Voor zeilen in flottielje met Bram en Bea: www.b-b-yachting.nl
( Allebei een nieuwe site).

Route Turkije- Greece: Marmaris- Rodhos- Tilos- Kos- Astipilaia- Ios- Sifnos- Serifos- Kithnos- Aigina.

• 22 Juni 2010 - 09:49

Jan M.:

We hoorden zo lang niets dat we dachten dat jullie gezonken waren. Gelukkig zonder problemen de overkant bereikt dus.
    Nu lekker genieten in Griekenland. Hier is het druk. We zijn met het dakterras begonnen, wat een hele klus is. Maar nu na twee en halve week is alles vernieuwd opgehoogd en weer waterdicht. Geluk gehad met het weer, dat het niet regende.
    Deze week krijgen we temperaturen van 30graden, dus een beetje Griekenland in Hardenberg, maar dan zonder water.
    Veel plezier alledrie en we bellen deze week. xx

• 22 Juni 2010 - 09:54

Marije:

Whahahahaha, erg uhm... 'schattig' die vlechtjes bij Sil! Moet zeggen dat de schippersbabe er dan een stuk charmanter uitziet. Erg sexy Natas! En ook Harold ziet er als altijd weer uit als een echte schipper. Was weer even volop genieten met dit verhaal en heerlijke foto's! Bedankt weer :)

• 22 Juni 2010 - 11:24

Alice:

Wat leuk om weer even wat te kunnen lezen en zien van jullie reis!
    Het ziet er allemaal nog even zonnig uit! Geniet ervan en we spreken elkaar vast gauw weer even.
    liefs

• 22 Juni 2010 - 19:20

Liesbeth Slagter:

Wat een verhaal weer!!
    Leuke foto's!
    hiet word het zoals ze zeggen ook ZOMER!! Zijn we ook wel aan toe....
    Nou geniet van het mooie griekenland! Dikke x

• 24 Juni 2010 - 17:06

Bram En Bea:

Hallo Harold, Natascha en Sil,

Het is al weer even geleden dat wij afscheid namen van elkaar. We denken en praten er nog regelmatig over hoe gezellig we het met jullie hebben gehad! Leuk om weer een berichtje van jullie te lezen. Ook wordt er nog regelmatig naar jullie gevraagd door de lokale Turken. We blijven jullie volgen en hopen jullie aan het einde van het seizoen weer te ontmoeten. Heel veel liefs van ons.
    Bram en Bea

• 25 Juni 2010 - 14:50

Lenard & Monique:

Weer een teken van leven. :-) En inderdaad hier gaan we nu ook genieten van een heerlijk zomer. Met mijn ogen dicht, bij ons aan de vijver is het net alsof ik bij jullie in Griekenland ben :-) :-) Genieten dus. Hier gaat alles gewoon door. Elke twee weken naar Groningen voor de controle.
    Genieten van het mooie Griekenland en tot het volgende bericht!!!! :-)

Hug, Lenard & Monique

• 29 Juni 2010 - 09:12

Stefanie:

Hoi Lieve 3!
    Eindelijk kunnen wij ook zweten in het warme Nederland, de zomer is begonnen! Heerlijk! Wat ziet het er weer mooi uit in Griekenland, toppie! En jullie blijven maar lachen en ontspannen kijken, geweldig om jullie zo te zien genieten! Hier natuurlijk alles goed, Hugo nog 2 weken naar school en ik nog 5 weken werken en dan vakantie, de tijd vliegt! Lieve 3, veel plezier in Griekenland, en ontdek weer de mooiste plekjes!
    kuskuskus van duo, xxx

• 30 Juni 2010 - 14:12

Joyce Vieth:

Bedankt nog voor jullie lieve berichtje. Sil heeft nog een taartje tegoed en jullie trouwens een borrel ;-)

Liefs Joyce

• 02 Juli 2010 - 13:52

Jan Boer:

Assen, 2-7-2010

Lieve Natascha, Harlod en Sil,

Onze voorjaarsreis zit er weer op, incluis een knaap van een "knaap van een keelontsteking" en een nieuwe mover. (De derde in 6 jaar trekken met en caravan.) Het bevalt ons nog steeds uitstekend. deze reis hadden we anders gepland.In plaats van Istrie, Plevicje, Wenen, werd het Istrie, Slovenie,Bayern. We hebben alle soorten weer gehad. Het begon op de heenreis. Na Saltsburg was het regen,afgewissld met wolkbreuken tot en met Istrie. Hier waren de wegen en de greppels niet meer van elkaar te onderscheiden van wege de hoeveelheid regenwater. de volgende dag, tijdens het opzetten van de luifel en werd het donker en binnen 2 minuten waaide het zo hard, dat we de luifel hebben afgebroken en sávonds weer opnieuw hebben opgezet. daarna werd het mooi weer en zijn we twee en halve week gebleven. en omdat we bij ons vertrek pas merkten, dat de rechter mover het niet deed, besloten we naar Slovenie te gaan. we stonden daar in een natuur reservaat "Bohinj Jazera. wat een prachtig land. Wat een ongerepte natuur. het weer was wisselend en onder invloed van de Alpen. Hier hebben we nog anderhalve week door gebracht. de terugreis ging aanmerkelijk plezieriger. geen regen of andere ongemakken. Onderweg ,tijdens onze rusten, lekker in het zonnetje. op de dag van de TT kwamen wij thuis.

Gisteren lag er een leuke boekenlegger in de bus,welke door mama ondertussen is ingepikt.
    Leuk te lezen,dat hij met eigen ideen komt. Hij heeft lang genoeg moeten doen wat jullie vonden.
    Ook in de watersport kom je hufters tegen, blijkt uit jullie reisverslag. Maar goed dat ze nog steeds mensen tegenkomen die dit gedrag niet pikken.

Over twitig minuten begint de wedstrijd Nederland-Brasilie.Ik ben heel benieuwd.
    Het is nu al stil op de weg, maar ook door de hitte van vandaag.( 34 graden in de schaduw.)
    Tot zover mijn berichtje. De volgende keer put ik weer in mijn geheugen betreffende Natascha zeilverleden.( o.a. de lessen van een toekomstige Olympische Spelen zeiler!

Lieve drie; Behouden vaart, veel belevenissen en plezier in Griekenland met in achtname van de ideen van Sil!

Papa.

• 02 Juli 2010 - 17:39

Myrna:

Lieve Natas,Har en grote Sil!Wat een leuk reisverslag en prachtige foto's! Die van jou Natas met Sil met dat leuke haar vinden we geweldig. Ik heb hem overgenomen op mijn mobiel.Leuk dat er een briefje kwam van jou Natascha. Ik heb de boekenlegger meteen in gebruik. Wat leuk dat Sil in overleg gaat met jullie. Hij heeft dus steeds betere ideën.Ik heb er erg om gelachen. Maar als hij nu al die dingen voor het naar bed gaan al gedaan heeft wat dan?Na het spelen met meissie slaapt hij natuurlijk direkt in, of toch niet?????Hebben jullie het voetballen met een heel stel gekeken? Gezellig is dat he?Ze hebben het goed gedaan he?Sil, wanneer kom je weer naar DE nederland? Dat duurt nu niet zo lang meer en een zeebonk ben je al!!!!!!!!!!!!!Lieverds nog heel veel plezier met elkaar, want dat hebben jullie en een dikke pakkert en kus van Myrna,mama,oma!

• 07 Juli 2010 - 18:18

Papa ,mama Slagter,:

het is al bijna een week geleden dat we thuis kwamen.We hebben het toch heel fijn gehad,het weer was niet altijd geweldig maar dat ben je gauw vergeten. Natascha, bedankt voor je briefje en natuurlijk voor de leuke bladwijzer. We zien het zeker voor ons een terrasje in de zon en dan met jullie!Wat een leuke foto.s Sil wordt echt al een grote kerel, leuk die foto met de vlechtjes.We gaan gauw weer eens skypen,dan kunnen we elkaar weer eens zien,zo bruin als jullie worden we niet! We hebben wel een kleurtje gekregen maar hier zit je niet zoveel in de zon,het is hier (voor mij)gauw benauwd.Alice en gezin vertrekken volgende week ,zondag zijn ze nog een poosje geweest,gezellig!Zijn jullie alweer verder gevaren? Krijgen jullie veel mee van het W.K.? Het is spannend ,als ze winnen staat Nederland op zijn kop,nu soms ook al. Lieverds,we bellen of skypen gauw ,voor alle 3 een dikke knuffel XXXXXXX