Gasten - Reisverslag uit Göcek, Turkije van Harold Slagter - WaarBenJij.nu Gasten - Reisverslag uit Göcek, Turkije van Harold Slagter - WaarBenJij.nu

Gasten

Door: Harold- Natascha

Blijf op de hoogte en volg Harold

27 Mei 2010 | Turkije, Göcek

Gasten…….

De afgelopen twee weken hebben we het RAZEND druk gehad. Stefanie arriveerde hier op vrijdagavond laat en had 9 dagen voor zich. We hebben de dag na aankomst rustig aan gedaan om Steef te laten acclimatiseren aan de temperatuur hier. Het verschil lag tussen de 20 en 25 graden. s’Middags vertrokken naar een baai niet te ver vanaf Göcek. De periode dat Steef er was hebben we heerlijk kunnen relaxen en hebben heerlijke zeildagen gehad. Dag drie wilden we vanaf Karacaören naar Kalkan. Het weer is nog steeds redelijk onbestendig en halverwege zijn we dan ook terug gegaan. Steef werd een beetje zeeziek en het leek er niet op dat de zee kalmer zou worden. 35 Mijl gevaren en uiteindelijk lagen we aan het eind van de middag in Fethiye, daar we de boot de winter ook hadden liggen. Heerlijk geshopt en gegeten omdat het toch iets meer mogelijkheden biedt dan Göcek. Daarna weer van baai naar baai en heerlijk gezwommen en van het zonnetje genoten. Ook de mensen in de baaien begroeten ons inmiddels, als zijn wij hun familie of beste vrienden. Het nadeel is dat je je ook vaak verplicht voelt om daar te gaan eten en wat te drinken, maar ze begrijpen ook wel dat dit niet iedere dag kan als je uitlegt dat je niet 14 dagen op vakantie bent maar op de boot leeft. De week met Stefanie is om gevlogen en we hebben voor de tijd van het jaar prachtig weer gehad. De reactie van Stefanie op onze site zegt waarschijnlijk genoeg.

Op de dag van vertrek kwamen Alice en Leo ook aan in de namiddag. Wij voelen ons al een redelijk flottielje echtpaar op deze manier. Stefanie vertrok om 06.00 uur in de ochtend en wij zijn er uit gebleven om de boot te poetsen, beddengoed af te halen en naar de wasserette te brengen etc. Daarna dus de volgende gasten. Nog witter dan Stefanie, dus het kwam goed uit dat de eerste dag een beetje bewolkt was. Na Göcek gezien te hebben zijn we ook naar een baai gegaan. In tegenstelling tot Steef was het allemaal nieuw voor A & L. Kort samen gevat vonden ze het geweldig. De natuur, cultuur en de mensen spreken ook hun, enorm aan en kunnen zich goed voorstellen dat we nog niet weten waar we willen gaan charteren in de toekomst. We zijn op verschillende plaatsen geweest maar hebben één dag extra in Capi Creek door gebracht vanwege het slechte weer. We hebben foto’s gemaakt van de hagelstenen. Mensen welke toch, tegen beter advies in, uitgevaren waren, hebben het heel zwaar gehad en kwamen op hun gps terug omdat ze niet meer op zicht konden navigeren. Ook met L & A naar Fethiye geweest waar ze souvenirs gekocht hebben en waar we lekker hebben gegeten. Helaas voor hen was het weer niet zo mooi als de weken ervoor maar ook zij hebben hier erg genoten en zijn lekker uitgerust terug gegaan vanmorgen. Wel om 03.00 uur met de taxi naar Dalamann. Mooi op tijd thuis zodat ze nog kunnen genieten van het mooie weer in Nederland.

Gisteren zijn Jan en Jeannette hier ook aangekomen met de camper. We hebben gezamenlijk aan boord gegeten en op dit moment zijn Natas en Jeannette Göcek in met Sil om leuke hebbedingetjes te kopen. J & J blijven hier een aantal dagen en reizen dan weer verder. Ook zij zijn onder de indruk van de gastvrijheid van de Turkse mensen, het land, cultuur en gastvrijheid. Kortom, we delen met hoe langer hoe meer mensen de mening dat we vertoeven in PARADISE. ( nu moet alleen het weer nog wat beter worden, 17.7 graden op dit moment).
Bedankt voor alle leuke verjaardag groeten voor Natascha. Veel mensen zijn benieuwd naar de tekst, maar vooral de foto’s en wij natuurlijk naar de reacties.

Volgende week of de week erop gaan we verder, in afwachting van het weer, om de oversteek te maken naar Griekenland. We weten nu al dat we met veel plezier en prachtige herinneringen terug zullen kijken op de periode in Turkije. En wie weet, komen we hier nog eens terug.

• 27 Mei 2010 - 10:13

Marije:

Zowaar de naam van mam goed geschreven! Jullie leren het nog wel een keer ;)

Wederom fijn om te horen dat jullie nog steeds volop genieten en zeg maar tegen Sil dat ik hem ook mis! Beetje jammer dat het ingefluisterd moest worden maar wel heerlijk om te horen van het kleine manneke.

Groetjes!

• 27 Mei 2010 - 12:11

Liesbeth Slagter:

Hallo!!

Wat een verhaal weer, altijd erg leuk om te lezen! Wat een mooie foto van Sil in de hangmat (lekker ventje!!)
    Hopelijk word het snel warmer daar en vooral hier...brrr
    xxx

• 27 Mei 2010 - 12:15

Henk En Joke:

hallo lieve vrienden, blij dat alles goed gaat met jullie.We moeten maar niet te lang wachten om eens langs te komen. Groetjes uit Julianadorp

• 29 Mei 2010 - 09:13

Lucien:

hallo harold en natascha,

het is weer een verhaal met plaatjes erbij waarvan ik denk, wat doen we in dit kikkerland.Maar ach, ook dat heeft op zijn tijd z'n charme. ik lees aan je verhaal dat jullie daar genieten, prachtig toch.
    Hoe is het om weer even op te trekken met die flip de motormuis, allemaal weer oude herinneringen, camper-stuttgart?
    Zeg maar tegen jan dat het motor rijden voor mij even voorbij is. gevallen met de race fiets en mijn rechterduim hing alleen nog aan een velletje, maar ook dat is weer gerepareerd. wij wensen jullie nog vele mooie zeildagen.
    joke en lucien

• 29 Mei 2010 - 09:41

John, Hannie & Fleur:

Er is er een jarig, Hoera, Hoera, en dat is Harold.
    Harold, van Harte Gefeliciteerd met je 34ste verjaardag. Een hele fijne dag toegewenst met zijn drietjes en nog vele gezonde jaren. Weer ontzettend leuk om alles weer te lezen en de foto's te bekijken. Zo kunnen wij ook een beetje meegenieten.

Heel veel liefs en een dikke knuffel van ons.
    John, Hannie en Fleur.

• 29 Mei 2010 - 10:53

JANNIE:

Hoi Harold van harte gefeliciteerd.leuk he jarig zijn met een zonnetje,hier heb je alleen wolken,maar volgende week wordt het beter.Een hele dikke kus ook voor Natas en Sil,wat een mooi snoetje heeft ie toch.

Liefs Jannie

• 29 Mei 2010 - 18:09

Alice:

He lieve drie,

Net heb jullie net aan de telefoon gehad en het klonk allemaal heel feestelijk!! Van harte met je verjaardag broertje! Nog een gezellige dag en straks weer een goede reis! xxxxx

• 30 Mei 2010 - 08:03

Ronald En Joyce:

Goedemorgen, wij liggen op dit moment in een tentje op de camping in de regen. Toch maar even jullie website erbij gehaald met de prachtige en zonnige foto's! Dan is het ondanks de regen toch een vrolijke dag om zo wakker te worden en Ronalds ochtend humeur op te klaren ;-) fijn dat jullie het goed hebben en veel bezoekjes krijgen vanaf het thuisfront. Heerlijk om alle gezelligheid toch dicht bij je te hebben op de boot. We hebben nu jullie verjaardagen vanaf hier moeten meemaken en zonder jullie, maar eisen nu wel dat dit voor alle drie volgend jaar wordt goedgemaakt. Veel liefs en dikke kus!

• 30 Mei 2010 - 18:57

Ronald,Corine + Kids:

Hallo Allemaal!

Harold nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Erg leuk om alles te lezen en zien wat jullie nu allemaal alweer hebben gedaan en beleefd.

Goede reis en een behouden vaart naar Griekenland

Groetjes uit Hoogeveen

• 30 Mei 2010 - 20:53

Erna :

Hi allemaal, allereerst nogmaals van harte gefeliciteerd met je verjaardag Harold! heb je ook op je verjaardag een sms gestuurd, weet niet of je die hebt ontvangen dus bij deze nog een keer! Hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad, in ieder geval is het reis verslag en de foto's heerlijk om te lezen en te zien! Geniet de laatst dagen in Turkey en een behouden vaart met de oversteek naar Griekenland! dikke kus