Daar zijn we weer - Reisverslag uit Göcek, Turkije van Harold Slagter - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer - Reisverslag uit Göcek, Turkije van Harold Slagter - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer

Door: Harold/ Natascha

Blijf op de hoogte en volg Harold

28 April 2010 | Turkije, Göcek

Daar zijn we weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inmiddels zijn we alweer twee weken in Turkije. Begin december terug gekomen in Nederland en een echt Nederlandse winter gehad. Veel geschaatst en in de sneeuw gespeeld met Sil. Sil is echt een zonnekind geworden want hij wilde absoluut de kou niet in de eerste dagen. Het was fijn om familie en vrienden weer te zien en kerst en oud en nieuw thuis te vieren. Half februari zijn we voor een maand naar Curaçao geweest en in één van de huizen van Erno en Anneke gelogeerd. Een prachtig eiland als je er ook daadwerkelijk een maand deel neemt aan het eiland leven. Je hebt de tijd om deel te nemen aan lokale activiteiten waar Erno en Anneke ons mee naar toe namen. Niet alleen de toeristische dingen dus gezien maar veel meer dan dat. Zo geeft Anneke twee ochtenden per week les op een schooltje waar Natascha ook mee naartoe is geweest en kom je in aanraking met de kinderen en leer je de diverse achtergronden kennen. Twee ochtenden per week mountain biken met een groep van 10 ä 16 personen om 7.00 uur in de ochtend omdat het anders te warm werd. Zo kom je ook weer op plaatsen waar je normaal niet komt. Ik heb mijn duik diploma gehaald en ook dit was een geweldige ervaring. De maand was zo voorbij en wellicht dat we er nog eens heen gaan in het nieuwe jaar.

Inmiddels zitten we dus weer op Sam. We hebben geluk gehad met ons vertrek want een dag later vlogen de vliegtuigen niet meer begrepen we. Sam zag er na al die maanden in het water goed uit. Natascha heeft alles binnenin de boot opgeruimd en schoongemaakt en ik buitenom. We hebben wat kleine reparaties uit moeten voeren en dat is nu allemaal zo goed als klaar. Vorige week op het droge gestaan om het onderwater schip schoon te maken en opnieuw in de anti fouling te zetten. Een behoorlijke klus, helemaal met een tennisarm. Ik kon alleen met de forehand strijken en de backhand kon ik wel vergeten. Maar alles ziet er weer piko bello uit en vrijdag ben ik naar Göcek gezeild. Natascha was met Sil met de bus gegaan omdat er een kinder festival was. Tot dinsdag zijn we aan de kade gebleven om Bram en Bea een beetje te helpen. Zij hebben een flottielje vloot van 10 schepen waar de zeilen, bimini’s etc. op gezet moesten worden. Bram en ik waren voor de buitenkant en Natascha en Bea voor binnen, waar ook het nodige gedaan moest worden. Erg leuk om zo bezig te zijn. Maar Bram en Bea zijn er erg druk mee. Samen de schepen op het droge brengen en alle boten up to date maken voor het nieuwe seizoen. Een hele klus. We zijn net terug van twee dagen Capi Creek, waar het als “thuis komen “ervaren werd door ons. Sil wilde zwemmen en dat hebben we dan ook maar gedaan. 17.6 graden op dit moment maar hij vond het helemaaaaaal niet koud. De eerste visjes zijn alweer door hem gevangen en hij bestuurt de dinkie ook al redelijk. Rondjes draaien vind hij nu nog het leukste, wat hij heel goed kan. We gaan nu nog voor een aantal dagen naar verschillende baaien en zijn met Sil zijn verjaardag weer in Göcek. Vorig jaar vierden zijn 2e verjaardag in Umag en nu dus hier. Misschien volgend jaar wel een keer gewoon thuis. Ik denk dat de foto’s verder genoeg zeggen over het weer en hoe het hier gaat.
Tot een volgende up- date. Ons Turkse telefoon nummer is: 0090 5548362426

Voor zeilen in flottielje: www.b-byachting.nl of . com
Voor zeilen met Ali: www.edenyachts.com

• 28 April 2010 - 16:51

Monique:

Hi Harold, Natas en Sil. Leuk weer wat van jullie te horen. :-) Had laatst al even gekeken of jullie al weer "online" waren. En nu dan jullie berichtje. Super om weer mee te lezen met jullie verhalen. Wij hebben een paar zomerse dagen dat is natuurlijk flink genieten. Tot de volgende keer.
    Liefs Lenard & Monique

• 28 April 2010 - 17:56

Harold Slagter:

leuk om weer op de hoogte te zijn. vooral de fot's zijn altijd erg leuk, ook voor de opa's en oma's. Speciaal voor Marcel W. GEEN BORA. IKKE

• 28 April 2010 - 19:32

Pappa Em Mamma :

Wat een verrassing ,weer een bericht van jullie!Ik keek ook iedere keer of er al wat was en ziedaar, enig om jullie bezig te zien.Is het weer nog steeds goed? Vindt Sil het ook nog leuk op de boot? Morgen vertrekken Luuk en Clarie ,we zijn net nog even naar Wilma en en Dennis geweest,omdat Wilma morgen jarig is.Pappa heeft geprobeerd te skypen maar het is niet gelukt misschien morgen,we proberen het gewoon weer.Voor nu een dikke kus en in ieder geval tot Zaterdag!P.en M. Sl.

• 28 April 2010 - 22:42

Liesbeth Slagter:

Hallo vakantiegangers!!

Het ziet er weer geweldig uit!
    Morgen vliegen wij naar Turrkije!!
    Zeil je nog ff naar Belek?? haha!
    Dikke Kuzzzz, Liesje

• 29 April 2010 - 07:51

Bram En Bea:

Leuk verhaal. Enne, ontzettend bedankt voor jullie hulp de afgelopen week. Zaterdag komen onze eerste gasten en mede door jullie hulp hebben we nu toch weer extra dingen kunnen doen en liggen onze boten nu aan de kade te stralen.

• 29 April 2010 - 09:23

Marije:

Ik heb vanochtend nog gedacht: die wereldreizigers denken er toch niet mee weg te komen om een tijd niks te laten horen... Maar gelukkig werd ik aangenaam verrast en stond er zowaar weer een verhaaltje met heerlijke foto's! Toch worden jullie stiekem al wel een beetje gemist hoor! Lijkt zo raar als ik in mijn eentje met een vreemd hoedje op al trommelend over het balkon loop...

• 30 April 2010 - 09:45

Lucien:

hoi harald en natas

jullie hebben het er weer mooi voorstaan.
    Wij wensen jullie weer mooie reizen en veel mooie dagen.
    Bij ons is n.o alles ok.
    Tot horens

• 01 Mei 2010 - 07:20

Monique:

Lieve Sil,grot kerel,

Van harte gefelicteerd met je verjaardag.
    En Harold en Natas ook van harte gefeliciteerd met die grote kerel van jullie.
    Hele fijne verjaardag, veel plezier!

Dikke kus,
    Lenard en Monique

• 01 Mei 2010 - 08:37

Jannie:

Lieve Sil,

hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag,een hele dikke kus ,ook voor je mama en papa.

Jannie.

• 01 Mei 2010 - 10:52

Erna :

Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Sil, happy birthday tooo you!!!

Hi lieve Sil, een hele zonnige verjaardag gewenst, met een taartie, slingerties en kadooties van papa en mama!

Fijn weer even van jullie te horen, ziet er meteen al weer heerlijk relaxed uit, hier alles wel, we hadden een gezellige koninginnedag op de Brink!

Alle liefs XXX