laatste verslag voor dit jaar - Reisverslag uit Fethiye, Turkije van Harold Slagter - WaarBenJij.nu laatste verslag voor dit jaar - Reisverslag uit Fethiye, Turkije van Harold Slagter - WaarBenJij.nu

laatste verslag voor dit jaar

Door: Harold/ Natascha

Blijf op de hoogte en volg Harold

27 November 2009 | Turkije, Fethiye

Laatste verslag……………

Voor dit jaar althans. We gaan , zoals de meesten inmiddels wel zullen weten, 30 november naar Nederland. We willen toch met Sil naar de huisarts en vervolgens naar het ziekenhuis omdat de plekjes op zijn tepeltje weer terug komen. Het groeit gestaag en we willen dat er in Nederland naar gekeken wordt en zonodig wat aan gedaan wordt. We blijven dan de maand december en gaan half januari weer verder. Mits alles goed gaat met Sil natuurlijk. Als we terug kijken op de afgelopen zeven maanden hebben we een fantastische tijd gehad. Behalve het mooie weer, hebben we het getroffen met de wind en alles er om heen. Alles is heel gebleven, wat aangeeft dat we goed uitgerust, qua materiaal, zijn vertrokken. (Anders had ik Natascha en Sil ook niet meegekregen). Leuke mensen ontmoet en aan boord gehad. Veel geleerd omtrent de boot, vaargebieden en wat we in de toekomst kunnen gaan doen met de boot en waar we hem gaan neerleggen.
De laatste twee weken, na de regatta hebben we de boot redelijk winterklaar gemaakt. Bootje gepoetst, zeilen eraf, sprayhood en bimini, zonnepanelen etc. Het is dus een kaal bootje geworden, maar voor de winter is het beter om alles binnen te leggen. Iedere dag nog even de haven uit om onderweg een lunch te doen en vervolgens nog even in een baai achter ons anker te gaan liggen. 23 November heb ik voor het laatst gezwommen. Het water is nog steeds rond de 20 graden en het is glashelder nu er geen boten meer ankeren. Het is één van de mooiste periodes op het water. Weinig boten, soms zijn we de enige, en de luchten zijn prachtig. Rond vier uur in de middag gingen we dan weer richting de haven in Göcek omdat het dan fris begon te worden en schemerig. De avonden worden ook bij ons langer en kouder maar de dagtemperaturen zijn nog steeds prima.
We liggen nu in Fethiye en zijn bezig met de laatste voorbereidingen voor vertrek. Maandag worden we door Ali naar Bodrum gebracht en kunnen we onze winterkleren uit de kast halen. Waar we volgend voorjaar naar toe gaan met de boot is nog niet helemaal duidelijk maar we hebben al wel wat plannen gemaakt.

Nog even een klein berichtje van een ander bemanningslid.
We kijken inderdaad terug op een fantastische periode, die in het begin ook best spannend was, maar we hadden alle drie al snel onze draai gevonden aan boord en het leven op zee. Het geeft een heerlijk gevoel van vrijheid om op deze manier te reizen. Zoals Harold al zei hebben we ook veel leuke mensen ontmoet en ook minder leuke (maar die kunnen we ons al niet meer herinneren). Veel gezien en meegemaakt. Ook willen we iedereen bedanken die met ons meegeleefd heeft, en natuurlijk de reacties op de site zijn voor ons ook altijd leuk om te lezen. Het bezoek van vrienden en familie hebben we als heel bijzonder ervaren en de mensen die met ons meegezeild hebben weten nu hoe het is aan boord. Natuurlijk hebben we ook veel van huis gemist. Zo gaat het leven gewoon door als je weg bent en waren we er niet toen Harrie overleed en hebben we de baby van Tinus en Annemarie nog niet kunnen bewonderen, maar dat gaan we heel snel doen als we thuis komen.
Met Sil is het ook gegaan zo als we gehoopt hadden, en ook hij heeft het vast wel leuk gehad, want het is een makkelijk en gezellig mannetje. Vandaag zei hij voor het eerst zijn eigen naam, nadat hij al in verschillende talen ” gedag” kan zeggen.
Zal zijn eigen naam dan toch moeilijker zijn?
We zien er naar uit om vele van onze familie en vrienden weer te zien wanneer we “thuis” zijn.
Wellicht tot dan en tot een volgend schrijfs volgend jaar.

X trio

• 27 November 2009 - 12:14

Lenard & Monique:

Kan me voorstellen dat je in Nederland met Sil naar de huisarts wil.
    Dan zien we jullie vast in Nederland ergens in december.
    Goede reis.

Liefs Lenard & Monique

• 27 November 2009 - 12:55

Henk En Joke:

Hallo schatjes,
    we zien er naar uit om jullie weer eens te ontmoeten. We zoeken elkaar zeker eens op in de komende tijd.
    Liefs Henk & Joke

• 27 November 2009 - 15:20

Tjits:

heerlijk om jullie weer te kunnen zien en voelen. foto's zijn erg koud om te knuffelen. natuurlijk is er dan snert met roggebrood en zeeuws spek. tot dan kus tjits

• 28 November 2009 - 18:53

Jacoline Aart En Bo:

Goede reis terug naar Nederland.Wij hopen dat alles goed gaat met Sil en dat jullie volgens planning in januari de reis weer kunnen oppakken.De afgelopen 7 maanden hebben jullie in ieder geval enorm veel gezien en genoten! Misschien tot in de kroeg. Groetjes van ons.

• 29 November 2009 - 17:54

Sander:

goede reis en leuk jullie weer te zien! moeten we maar een grote borrel op drinken.
    groeten

• 29 November 2009 - 21:56

Oom Harm T Metje:

Bedankt voor de prachtige reisverslagen!Je reist echt mee.Voor morgen een goede reis en we hopen tot spoedig! veel liefs.

• 30 November 2009 - 07:33

Marije:

Goede reis en tot gauw!

• 30 November 2009 - 13:13

Myrna:

Lieve drie!
    Nog even en we vertrekken naar schiphol.Inplaats van 5 uur wordt het 8 uur.Ik hoop dat Sil even kan slapen, maar hem kennende zal dat wel niet lukken. Het zonnetje schijnt en om half 9 hebben we jullie al geknuffeld.De spandoeken zijn vast van verre al te zien. Lieverds tot gauw en we hopen dat jullie ook een goede reis hebben. Tot zo!!!!!! mama, papa en Stefanie

• 15 December 2009 - 17:49

Jolanda:

hey lieve harold en natasja, kreeg vandaag dit adres.geweldig.
    wat super om te zien en te lezen.
    jullie zien er super uit en sil, wat een prachtig mannetje.doet me denken aan "de blue lagoon"je weet el die film!inmiddels dus in nederland. wens jullie een hele fijne tijd in het koude kikkerlandje en ik blijf jullie volgen.liefs jo

• 26 December 2009 - 19:32

Tina & Patrick:

Hallo allemaal!
    Jullie zien er wel uit :-)
    Wij wensen jullie een vrolijke Kerstmis en een gelukkig Nieuwjaar !
    Misschien ontmoeten wij ons nog eens... ergens op zee

• 10 Januari 2010 - 09:10

Jolanda:

hallo daar,heel onverwacht had ik je aan de telefoon.beetje lullig om weer af te moeten breken.ik hoop dat je gauw weer belt want ik heb geen nr meer.en wonen jullie nu niet in den velde?hoop tot gauw, jolanda