Lefkas - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Harold Slagter - WaarBenJij.nu Lefkas - Reisverslag uit Zagreb, Kroatië van Harold Slagter - WaarBenJij.nu

Lefkas

Door: Harold

Blijf op de hoogte en volg Harold

06 Augustus 2009 | Kroatië, Zagreb

Lefkas, 06-08-2009

Afgelopen week zijn Jan en Jeannette geweest. Dinsdagmorgen vroeg kwamen ze aan. Het is hier een uur later dan in Nederland dus uitslapen na een redelijk vermoeide reis voor ons was er niet bij. De eerste dag zijn we bij de boot gebleven. Het was erg warm en voor J & J was het lekker bijkomen van de vroege vlucht bij het zwembad. De volgende dagen waren eigenlijk niet veel anders. Bijna elke dag in een andere baai voor anker gelegen of aan een stadskade. Heerlijk uit eten en genoeg gedronken voor de rest van de maand. De tijd vliegt en J & J zijn dan ook alweer gevlogen. Dinsdagmorgen om zeven uur heb ik ze met de bijboot aan de kade gezet en daar stond de taxi al te wachten. Om 12.00 uur belden ze dat ze al redelijk in de buurt van Hardenberg waren. Afstand is dus duidelijk relatief. Ze hebben ons van dichtbij mee kunnen maken en van het leven aan boord kunnen genieten. Zo weten ze nu ook hoe Natascha kan reageren, weliswaar na een slechte nachtrust, op Fransen welke te dicht bij ons geankerd hadden. Ja, ja, maak haar niet pissig want dan ben je nog niet klaar. We zijn vanuit Guivia, Corfu, naar de baai gegaan waar dit plaatsvond genaamd Kalami. De volgende dag naar het zuiden, Petriti. Overal natuurlijk heerlijk gegeten en vervolgens doorgegaan naar de overkant naar het plaatsje Platarias. Daar aan de stadsmuur gelegen en twee nachten gebleven. Het leven van de flottielje mensen meegemaakt en van de hobby vissers. Deze blijven wel de hele nacht vissen natuurlijk en de volgende morgen gingen de meesten dan ook met een lekker barbeque maaltje naar huis. Één van de vissers heeft mijn hengel geprepareerd, maar helaas heb ik niets gevangen. Volgens ingewijden lag het niet aan de hengel of het aas!! Misschien dat ik beter de Belgische manier kan handhaven. Vervolgens door naar de prachtige baai “Lakka”in het noorden van Paxos. Heerlijk gesnorkeld en gezwommen. Het was daar behoorlijk druk. Natascha telde zomaar 70 boten welke voor anker lagen op een relatief kleine ruimte. Toch ging alles goed. Het water is ook hier zo helder dat je je anker op 10 meter diepte nog kunt zien liggen. Toen terug naar Petriti. Onderweg hier naar toe werden J & J getrakteerd op een prachtig afscheid van minstens 30 springende dolfijnen. We voeren er midden in. GEWELDIG!!!! Na een overnachting in de baai bij Parga, dan nu in de marina van Lefkas aangekomen. Herinneringen op kunnen halen van ongeveer 20 jaar terug, toen wij hier een boot gehuurd hadden voor 14 dagen, en startte in Preveza. We zijn toen ook het Lefkas gebied in gegaan en hebben volop genoten. We hopen dat we dat nu weer gaan doen. Even wat mijlen inhalen dus, en dat is gelukt. Heerlijke stukken kunnen zeilen, wat met J & J helaas niet het geval was. Nu niet te laat naar bed want vannacht hebben we weer in een golfslagbad gelegen achter ons anker. J & J weten wel hoe dit voelt en wij worden er helemaal krankjorem van. Geen wind en toch op de golven rollen, zodat het glaswerk uit de kastjes rolt. De wind is gaan liggen en de eerste drie trommels was zijn alweer gedraaid dus we gaan ook liggen. Weltrusten

• 07 Augustus 2009 - 13:54

Joyce & Ronald:

Lieve drie,

Nu jullie weer na jaren lang terug zijn in Lefkas, kunnen jullie heerlijk herinneringen ophalen. Voor Sil de eerste keer. De foto's zijn iedere keer mooi om naar te kijken. We hebben ook mogen genieten van de beelden op film die J&J hebben meegenomen. Dit maakt het allemaal nog levendiger en we kunnen zien dat jullie genieten. Vooral Sil komt niets te kort. We hebben gehoord dat hij kiwi ijs erg lekker vindt. Misschien kunnen we hem daarmee wel weer naar Nederland lokken....
    We missen jullie gezelligheid. De warme zomeravonden zijn aangebroken in Nederland en we hebben nog geen enkele keer getafeltennist. Morgen vertrekken we naar het mooie Italie. Lago maggiore, Baveno is onze eindbestemming. Voor één weekje maken we geen site van waarbenjij.nu aan, maar we zullen jullie op de hoogte houden van onze reis! ;-)

Dikke kus van ons

• 07 Augustus 2009 - 15:40

Paul En Willie:

Hoi Harold, Natasja,

Hoe meer we lezen over hoe het jullie vergaat hoe zekerder we weten dat we ook zoiets gaan doen! Dan wel niet op een boot maar met de camper. Weer heel anders natuurlijk, maar het gevoel zal toch overeenkomen. In januari zal het nog niet zo ver zijn, maar er wordt aan gewerkt. Dus jullie moeten nog even wegblijven willen we ergens kunnen afspreken! Israel is trouwens een mooie plek om te overwinteren, zou je nog naar Jerusalem kunnen gaan, echt mooi / interessant daar. Kunnen we daar misschien nog afspreken!

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Het is net een week bloedheet geweest. Jammer genoeg slaat het weer nu om, net op het moment dat ik weekend krijg. Tsja. Thuis ook alles ok, het moest alleen niet zo snel groeien wat er allemaal buiten staat geplant. En vooral alles wat niet geplant is, onkruid van een halve meter hoog. Maar met de nieuwe bosmaaier kunnen we de strijd aan. Dat gaat dus dit weekend gebeuren (is de buurt vast gewaarschuwd).

Amuseer jullie nog en we houden het bij waar jullie allemaal zijn!
    Groeten, Willie en Paul

• 07 Augustus 2009 - 16:20

Mariëtte En Egbert:

Wij hebben de laatste reisverslagen weer gelezen en hebben kunnen constateren dat jullie een geweldige reis maken met jullie drietjes!!!
    Ook de reisverslagen zijn prachtig en beeldend geschreven. Complimenten daar voor !!
    Goede vaart verder en we blijven jullie volgen. Is het niet hier, dan wel via Jan en Myrna.
    Lieve groet, Mariëtte en Egbert

• 07 Augustus 2009 - 19:31

ERIKA:

of te wel Elles Rens Ines Kris en Axel uit Dubrovnik. Leuk om jullie verslag te lezen, ben benieuwd hoe de tocht langs Albanie was, dit moeten we nog nazoeken. Op dit moment liggen we voor anker in een prachtige baai. 1,2 meter diep en we kunnen de bodem niet zien. we kijken uit op de zeilschool waar Rens zijn eerste zeilkamnp heeft gehad, we kunnen hem morgen (gelukkig) weer ophalen. Ines en Kris zijn bij mijn moeder en dus kunnen we lekker onder het genot van een glaasje plannen maken voor ons sabatical.

groet Elles en Axel

• 09 Augustus 2009 - 10:36

Tina & Patrick:

Woaw! Wat een prachtig reis! Wij zijn altijd nieuwsgierig om te weten waar jullie zitten.
    Wij zijn nog altijd in Brussel maar niet zolang meer. Wij tellen de dagen tot dat wij weer naar Kroatië terugkeren. De dolfijnen van zo dicht te zien is wel prachtig.
    Jullie zullen nog dikwijls denken dat de belgische manier om te vissen is eindelijk niet zo slecht...Lol !
    Bon vent !

• 13 Augustus 2009 - 10:45

Paul & Julien Vieth:

Hoi hoi,

Mooi om jullie te zien genieten! Blijf dit vooral doen! groetjes

• 14 Augustus 2009 - 19:17

Myrna Boer:

Lieve drie,
    Wat een mooie reis maken jullie toch! Ik heb genoten van het verslag en de mooie foto's.
    We hebben ook de film gezien die jullie gemaakt hebben en gemonteerd is door Jan. Wat geweldig! Sil is een kleine ariest. En Natascha, Sil niet meer zo aan het huilen maken. Harold had niet op de tomaten gezeten! Wat is Dubrofnik een prachtige plaats en Albanië vond ik ook heel apart. En-- niet te vergeten de dolfijnen die bij jullie boot zwommen. Dat was mooi hé Sil! Wat een lekker kleinkind hebben we!!!!!!We verheugen ons op de volgende film. Bedankt Jan! Lieverds nog een hele fijne reis, voorzichtig en we volgen jullie weer. Een pakkert van ons.We missen jullie, maar je geniet en dat is het voornaamste! xxxxxxxx

• 18 Augustus 2009 - 00:18

Joran:

Eindelijk jullie site gevonden :)

Erg mooie foto's allemaal, ben erg jaloers!

Gr. Joran

• 18 Augustus 2009 - 11:00

Lucien:

Hallo Harold, Natascha en Sil.

Het is toch om jalours op te worden, al die mooie foto's. Fijn dat jullie het goed gaat op deze prachtige boot. Het is een lust om iedere keer weer te volgen waar jullie zijn en wat jullie aan het doen zijn. Vorige week donderdagavond nog bij Jan en Jeanet geweest om hem uit te zwaaien voor zijn motor reis. Ik had graag mee willen gaan, maar zoals je weet, even niet mogelijk, jammer.
    Beste mensen nog hele mooie dagen gewenst ,ook van Joke en wij blijven jullie volgen.

Tot horens,

Lucien en Joke de Jong

• 22 Augustus 2009 - 13:08

Jan:

Hey volk,

Vanuit Rusland , Saratov de groeten. Ik had al een nieuw stukje verwacht maar ben lichtelijk teleurgesteld. Jullie stukje gaat nog over Jeannette en mij terwijl ik inmiddels al in Ruslan Saratov zit. Veel plezier verder en laat wat van je horen.

xx Jan

• 26 Augustus 2009 - 10:37

Ronald & Joyce:

We hebben nu echt geen idee meer waar jullie zijn...

Tijd voor een update! ;-)

Groetjes R&J