Turkije- Griekenland - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Harold Slagter - WaarBenJij.nu Turkije- Griekenland - Reisverslag uit Sámos, Griekenland van Harold Slagter - WaarBenJij.nu

Turkije- Griekenland

Door: Harold

Blijf op de hoogte en volg Harold

10 Mei 2011 | Griekenland, Sámos

Samos, 10-05-2011

We hebben helaas een tijdje geen internet gehad , maar we zijn er weer. We hebben onze reis vervolgt van Turgutreis naar Kusadasi. We zijn drie nachten in de marina van in Turgutreis gebleven en zijn twee keer met de dolmus naar Bodrum geweest. Vele malen mooier dan Marmaris. Veel authentieker en gezelliger en nu kunnen we ook zeggen, dan Kusadasi. Het was een lange, maar mooie zeildag. Maximaal windkracht 7 en de wind heerlijk van achteren of van opzij. Sil en Natascha hebben zich goed vermaakt tijdens de ruim 60 mijl lange tocht. Veel verhaaltjes vertellen en tekenen, kleuren en puzzelen. Je zou haast denken dat Natascha haar fantasie zo langzamerhand wel uitgeput zou zijn, na zoveel verhaaltjes over koeia en boeia en de politie, maar ze verzint nog steeds nieuwe stories. We hebben eerst in Turgutreis gebak gehaald voor Sil zijn verjaardag, en toen hij wakker werd hingen de slingers en de ballonnen al binnen en buiten. Hij had er ook wel op aangedrongen dat we dat klaar zouden hebben en zijn cadeautje mocht wel naast zijn bed gezet worden. Als hij dan wakker zou worden kon hij het meteen uitpakken om mee te spelen, en konden wij nog even blijven liggen. Dat hebben we maar niet gedaan. ’s Avonds rond 18.00 uur waren we in Kasadasi. Alice en Leo waren die zondag ook aangekomen met de kinderen en dit was voor ons eigenlijk de reden om naar Kusadasi te gaan en er op tijd te zijn. Natascha haar ouders waren de week ervoor, maar dit konden we niet redden omdat we langer in Marmaris waren gebleven vanwege Sil zijn waterpokken. Voor Sil was de belangrijkste reden, om zijn verjaardag nog eens dunnetjes over te doen en een cadeautje in ontvangst te nemen. Alice had dit natuurlijk en heeft meteen wat meer boekjes mee genomen om Sil uit voor te lezen. Pluk en de Petteflat is al bijna uit! ’s Maandags hebben we elkaar getroffen en heben met z’n allen heerlijk in de stad gegeten. Het is altijd leuk en gezellig om familie of vrienden hier te zien. We hebben elkaar, de dagen dat wij er waren, iedere dag wel even gezien. De familie is een dagje op de boot geweest maar vanwege de harde wind zijn we in de haven blijven liggen. De kinderen vonden het prachtig en hebben lekker rondgevaren met de bijboot. Ook Sil moest de dinky besturen waarbij de rest bijna overboord ging vanwege de scherpe bochten die hij maakte. Er was er maar één die het écht leuk vond, Sil! Nu dus op dit prachtige eiland. We liggen aan de stadskade en hebben het eiland al verkent met een auto. Het heeft een grote historie en is prachtig groen. Zo komt Pitagoras hier vandaan en we liggen in het plaatsje Pithagorio, vernoemt naar hem. We gaan iedere dag heerlijk wandelen en de afgelopen dagen hebben we waarempel voor het eerst gezwommen. Zeewater temperatuur 17.5 graden, maar Sil wilde en moest de zee in. En snorkelen natuurlijk. Hij is het nog niet verleerd en schreeuwt nog steeds door de snorkel wanneer hij visjes ziet en maakt dan drukke gebaren dat ik moet kijken. Vandaag is er een familie terug gegaan naar Nederland welke twee kinderen hebben. Jelle en Zoë. Jelle, een jaar ouder dan Sil, was meteen zijn vriendje. Hij heeft alle dagen heerlijk op het strand gespeeld met hem. Gisteravond een afscheidsborrel gedronken en vanmorgen naar het vliegtuig gezwaaid waarin zij zaten. Altijd leuk om te zien hoe snel kinderen contact leggen met elkaar. Helaas heb ik de wedstrijd niet kunnen zien tussen Twente en ajax, maar ben door Ronald op de hoogte gehouden. Geweldig! Zondag nog, en voor Twente en zijn fans wordt het een herhaling van vorig jaar. Sil wordt steeds meer bij de hand. Vanmorgen zei hij tegen Natas, mamma je praat teveel en legde zijn hand op haar mond en zei tegen mij: lekker rustig hé pappa. Geef hem zo af en toe geen ongelijk. Maar beter zo dan dat je elkaar aan zit te kijken en de dagen, weken af zit te tellen dat we weer naar huis gaan. Vrijdag vieren we Natascha haar verjaardag hier en zondag of maandag gaan we weer verder. Ik geloof dat we niet eerder zolang op een eiland gelegen hebben maar het is voor iedereen een aanrader. Vanmorgen zagen we een stukje op de site van de juffen, erg leuk. Sil heeft nog geen dolfijnen gezien maar ze schijnen hier wel veel te zijn. We houden ze in de gaten!
Bemanning Sam.

• 11 Mei 2011 - 11:09

Lon:

ALOHA.

Haha,zag dat niemand nog gereageerd had,dus zo vlak voor mijn middagdienst type ik wel ff wat.Of er moet zo meteen tegelijkertijd een berichtje geplaatst worden,alles is mogelijk tegenwoordig!!!Eind vorige week hadden wij vriend Henk te gast en we zouden don.bevrijdingsdag met de trein naar Deventer gaan om lekker te bieren,maar daar het 's-middags bij ons in de tuin al erg gezellig was en we de openhaard buiten aan hadden hebben we Deventer voor Deventer gelaten.Vrijdags kwam Erik erbij en hebben we heerlijk zitten klaverjassen en natuurlijk ranja gedronken##@@%%.'t Was ons het weekendtje wel...,man...je hebt tegenwoordig twee dagen nodig om er weer een beetje fatsoenlijk bij te zitten haha.Zeg Sil...als jij als bootsman je neven en nicht misselijk vaart,is het maar goed dat je vader en moeder Sam besturen!!!Lekkere muts ben jij hoor.Gaan pappa en jij ook een taart voor mamma haar verjaardag uitzoeken?Of mag mamma dat zelf doen?Lieverds,ik drink nog even een kopje koffie en ga dan aan het werk.Behouden vaart gewenst en tot snel kiekens,dikke knuffel van ons.Ciao amigo's.Marcel,Lon en Lars.

• 11 Mei 2011 - 11:41

Stefanie:

Hallo top 3!
    Wat ziet het er allemaal weer gezellig uit, er is ook niets verandert he? Was het leuk met Leo en Alice en de kids? Ik zou zo wel een vluchtje willen boeken! Hier ook alles goed al wordt het weer met de dag minder... Voordeel voor jullie, daar zal het wel met de dag beter worden! hahahaha Nou ik gun het jullie hoor, nu kan het nog!
    Lieve 3 tot vrijdag want dan wordt Natascha een jaartje ouder....nog ouder???? Kan dat dan?????
    Dikke kus van ons!!!
    xxxxxx

• 11 Mei 2011 - 12:31

Mamma Slagtyer.:

L:ieverds! wat een verrassing : een nieuw bericht en deze keer heel uit gebreid! Gezellig om van alles te lezen,Sil wordt inderdaad steeds bij de hand ter ,maar dat mag ook wel als je 4 jaar bent!Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben met Alice,Leo en kids,dat is natuurlijk wederzijds.Wat een mooie foto.s,wat een leuke terrasjes,we zijn blij dat jullie nu wat beter weer hebben.Het is hier ook nog steeds goed,gelukkig heeft het vannacht geregend ,dat was hard nodig. En nu vrijdag weer feest,lieve Natascha alvast onze hartelijke felicitatie! Jullie maken er vast een mooie dag van en wij denken aan jullie en snoepen van een lekker gebakje!Lieverds, tot vrijdag voor alle drie een dikke kusxxxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Mei 2011 - 17:14

Monique:

Lieve bemanning Sam,
    Met een big smily weer heerlijk het stukje gelezen. Echt leuk om te lezen. Genieten dus. Maar dat had ik ook niet anders verwacht.
    Natas, fijne oudejaarsdag en een hele gezellige verjaardag. Dat je maar flink verwend mag worden door je mannen. :-)

Liefs
    Lenard,Monique & Elijah

• 12 Mei 2011 - 08:56

Marije:

Hartelijk gelachen om de uitspraak van Sil! Goed bezig kleine grote vriend.

Dikke kus voor jullie allen!

• 12 Mei 2011 - 10:30

Joyce & Ronald:

Altijd leuk om tijdens het werk je zinnen eens ergens anders op te zetten en gewoon even weg te zwijmelen bij de verhalen en de foto's.

We love it!

Morgen weer een reden om een borrel te drinken op Natas verjaardag! :-)
    En als jullie terug zijn, proosten we gewoon ook nog eens een keer op alle verjaardagen/feestjes die jullie ons weer door de neus boren!

Vanavond lekker asperges eten, tja dat moeten jullie dan wel weer missen, want tegen de tijd dat jullie terug zijn, is het asperge seizoen alweer voorbij...

Liefs en dikke kus voor allen!

• 14 Mei 2011 - 20:57

Alice:

Lieve drie,
    Heerlijk om bij jullie verhaal nog even het gevoel van vakantie te hebben! Ondanks dat Kusadasi geen bijzondere plaats is was het heerlijk om er een week te zijn en super gezellig om elkaar daar weer te zien! Samos geeft ook mooie plaatjes hoor! We wensen jullie natuurlijk nog een paar hele mooie weken! Wij vieren morgen hopelijk feest met FC Twente!! Dikke kus van ons allemaal xxxxxxxx

• 17 Mei 2011 - 07:00

Bram En Bea:

Hoi bemanning Sam,

Leuk verslag weer hoor. We zien er weer naar uit om jullie in het Turkse te ontmoeten.
    Groetjes en tot snel. B&B

• 20 Mei 2011 - 12:15

Hoi Lieve Mensen!:

Ahoy bemanning SAM.
    Hier een berichtje van die nederlanders die jullie uitzwaaiden.
    Helaas al een tijdje terug op nederlandse bodem, en alweer aan het normale leven begonnen.
    Wij weer aan het werk en Zoë en Jelle weer naar school.
    Op school heeft Jelle trots verteld over zijn nieuwe vriend Sil met zn boot. Over hoe leuk en hoe gezellig ze het hadden samen. Hij mist zn vriendje wel, en roept met regelmaat "koeiaBoeia" en "Cheese" .
    De hagelslag en pepermuntjes al op? Toch leuk he, af en toe een klein stukje Nederland!
    Waar heeft de reis jullie nu heen gebracht? Of zijn jullie in een van de mooiste plaatsjes blijven hangen? Ja pythagorion / Samos is prachtig mooi, vooral in het voorjaar!
    Lieve groetjes uit Venlo-Blerick
    Jelle, Zoë, Leon en Sil